Aktualności


wsteczWstecz

ABECADŁO PROFILAKTYKI

2017-10-17

Chcesz żyć długo i być w dobrej formie?
Stosuj zasady ABECADŁA. Zacznij od dziś!

A - ALARM DLA SERCA !
Liczy się każda minuta. Zawał serca i udar mózgu stanowią zagrożenie dla życia. Im szybciej rozpocznie się leczenie , tym większa szansa na uniknięcie ich poważnych konsekwencji. Jednym telefonem pod numer alarmowy 112 lub 999 możesz uratować czyjeś życie. Może nawet swoje. Pamiętaj, że jedynym bezpiecznym środkiem transportu do szpitala osób z zawałem lub udarem jest karetka Pogotowia Ratunkowego.

B - BADAJ CZYNNIKI RYZYKA !
Pamiętaj, że większość czynników ryzyka prowadzących do udaru i zawału serca zależy od ciebie i twojego trybu życia. Serce długo, cierpliwie znosi wykroczenia przeciwko zdrowiu, ale nie są one dla niego obojętne.Wybierz zdrowy styl życia.

E - ENERGIA POD KONTROLĄ !
To prosta recepta na uniknięcie nadwagi i otyłości. Wiesz przecież , że w przyrodzie nic nie ginie. Aby utrzymać prawidłową wagę ciała, zachowaj równowagę między spożywanymi kaloriami a wysiłkiem fizycznym. Pamiętaj, że najlepszym sposobem na zrzucenie kilogramów jest większa ilość ruchu i zdrowe odżywianie.

C - CODZIENNIE ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO !
Przecież sam wiesz, że to co jesz zależy od ciebie. Odstaw sztuczne produkty i puste kalorie. Ogranicz cukier, słodkie napoje i żywność typu "fast food". Zamień tłuszcze zwierzęce na roślinne. Jedz warzywa i owoce. Spożywaj regularnie 4-5 posiłków dziennie . Pij wodę!

A - AKTYWNOŚĆ PRZEDE WSZYSTKIM !
Poprawia humor, sylwetkę , zdrowie. Osoby aktywne fizycznie żyją przeciętnie o 5-7 lat dłużej. Zamiast prowadzić "siedzący tryb życia" wstań z kanapy, ćwicz, graj, biegaj, pływaj. Najlepiej 4-5 razy w tygodniu co najmniej przez 30 minut .Twoja dobra forma to także dobra forma twojego serca.

D - DOWIEDZ SIĘ !
więcej o nadciśnieniu tętniczym, wysokim stężeniu cholesterolu, cukrzycy. To ważne i powszechnie występujące czynniki ryzyka a większość ludzi nie jest świadoma ich obecności.Nie dając żadnych objawów mogą przez lata uszkadzać serce, mózg i nerki. Dlatego mierz regularnie ciśnienie krwi, badaj krew na poziom cholesterolu i glukozy.

Ł - ŁATWIEJ NIE ZACZYNAĆ !
stosowania używek, gdyż papierosy, alkohol , narkotyki i dopalacze uzależniają oraz niszczą zdrowie i życie. Na przykład osoby palące papierosy żyją przeciętnie o 15 lat krócej a połowa z nich umiera z powodu chorób odtytoniowych. Nawet jeśli wydaje ci się , że masz wszystko pod kontrolą zerwanie z nałogiem może być trudne. Najważniejsza jest motywacja, ale często konieczna jest pomoc lekarza.

O - OD GRYPY Z DALEKA !
się trzymaj. Stosuj zasady higieny. W okresie nasilenia epidemii staraj się unikać skupisk ludzkich. Pamiętaj o corocznym szczepieniu. Jeśli zachorujesz - zostań w domu - nie narażaj siebie na powikłania i nie zarażaj innych !


wsteczWstecz

przejdź do góry...

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kocmyrzowie-Luborzycy. Luborzyca 97, 32-010 Luborzyca

Korzystając z serwisu akceptujesz zasady wykorzystania plików cookies. więcej informacji